Huawei doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że nie przetrwa na rynku mobilnym, jeśli nie zapewni swoim klientom dostępu do popularnych i użytecznych aplikacji. Dlatego Chińczycy zdecydowali się na wprowadzenie niskich prowizji od transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem AppGallery, czyli ekosystemu HMS (Huawei Mobile Services).

Apple oraz Google pobierają od każdej kupionej aplikacji, oraz umieszczonych w nich mikropłatności, prowizję w wysokości 30%. Nie każdemu to się podoba. Jednak taka jest cena za dostęp do ogromnej liczby potencjalnych odbiorców. Pierwszą firmą, która wyłamała się z tego schematu, był Epic Games. Co prawda twórcy Fortnite nawet nie próbowali walczyć z Apple. Jednak nie chcieli oni płacić przysłowiowego haraczu Google. Dlatego w sklepie Play nie znajdziecie Fortnite na Androida. Tak właśnie powstał sklep Epic Game Store, który pobiera prowizję na poziomie 12%. Kolejnym graczem, który został zmuszony do założenia własnego sklepu, jest Huawei. Przy czym tutaj Chińczycy nie kierowali się chęcią zarabiania na mikropłatnościach, a po prostu rząd Stanów Zjednoczonych odciął ich od możliwości instalowania usług Google na smartfonach.

Huawei stawia teraz na rozwój AppGallery i HMS

Chińczycy nie poddają się i starają się zaistnieć na europejskim rynku smartfonów bez usług Google. Co prawda start w postaci pierwszej tury sprzedaży Mate 30 Pro był trochę nieśmiały. Jednak polski oddział Huawei nie odpuszcza i już szykuje się do wprowadzenia na nasz rynek modeli z serii Mate 40. Oczywiście zdają oni sobie sprawę z tego, że nawet najlepszy smartfon nie sprzeda się, jeśli nie będzie na niego dostępnych najważniejszych aplikacji. Co prawda można już znaleźć w sieci instrukcję na instalację aplikacji Google na smartfonach Huawei. Jednak rozwiązane te nie są oficjalnie wspierane. Dlatego dalsze losy marki są dość mocno uzależnione od sukcesu ekosystemu HMS.

Huawei liczy, że deweloperzy zainteresują się AppGallery nie tylko ze względu na popularność samej marki, ale również z uwagi na niskie prowizje. Z kolei ich wysokość zależy od kategorii aplikacji oraz czasu obecności w AppGallery.

Źródło: Huawei

BS
Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.