AliExpress zdobywa coraz większą popularność w Polsce. Polacy pokochali tanie zakupy u chińskich dostawców. Dlatego w wyniku współpracy z Polskim Standardem Płatności pojawiła się możliwość płatności za pomocą BLIK-a.

BLIK jest bardzo popularną metodą płatności, z której korzystamy nie tylko w ramach płatności online, ale również w sklepach. Osobiście preferuję ten system płatności do wypłaty gotówki z bankomatów oraz do szybkiego realizowania transakcji online. Z kolei w przypadku sklepów wolę skorzystać ze zwykłej płatności zbliżeniowej. Chociaż zdarzają się takie sytuacje, kiedy ta zawodzi. W takim przypadku szybkim rozwiązaniem (a raczej ominięciem) problemu jest płatność BLIK-ie. System ten zawdzięcza swoją popularność również temu, że działa on niemalże w każdym polskim banku. Dlatego też pojawienie się tej metody płatności w AliExpress jest naturalnym krokiem w rozwoju obu platform.

BLIK w AliExpress ma ułatwić płatności z aplikacji mobilnej

Gdybym miał wskazać na najbardziej praktyczne zastosowanie BLIK-a, to byłaby to właśnie płatność z poziomu aplikacji mobilnej. Sprowadza się to do tego, że w aplikacji banku generujemy 6-szyfrowy kod i wpisujemy go w aplikacji, gdzie chcemy dokonać płatności. Później aplikacja banku prosi nas o potwierdzenie transakcji. Wszystko działa szybko i sprawnie. Czasami zdarzają się jakieś problemy, ale są to przypadki marginalne.

Przeczytaj również: Nowy Oddział Celny Pocztowy w Lublinie prześwietli paczki z AliExpress

Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, tłumaczy, że BLIK będzie pojawiać się wszędzie tam, gdzie jego użytkownicy robią zakupy:

Nasza strategia rozwoju zakłada, że Blik jest dostępny jako metoda płatności dla swoich użytkowników wszędzie tam, gdzie robią zakupy – dotyczy to polskich serwisów oraz międzynarodowych sklepów internetowych. AliExpress to dla nas ważny partner, wierzymy, że użytkownicy BLIK-a będą zadowoleni z możliwości płacenia nim bezpośrednio na stronie międzynarodowej platformy zakupowej AliExpress.

Współpraca z AliExpress to tak naprawdę korzyść obustronna. BLIK zyskuje na zaistnieniu w międzynarodowej platformie. Z kolei AliExpress chce w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na polskim rynku.

“Dla AliExpress to kolejny krok w kierunku wzmacniania pozycji na polskim rynku. W ubiegłym roku platforma rozpoczęła współpracę z InPost, dzięki której polscy klienci mogą odbierać zamówienia bezpośrednio w paczkomatach”. – powiedział Gary Topp, dyrektor Regionu Europy Centralnej i Wschodniej w AliExpress

Termin pojawienia się efektów nawiązanej współpracy nie jest przypadkowy. Już jutro, czyli 10 czerwca, rozpoczyna się letnia wyprzedaż na platformie AliExpress.

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.