Super Mario 64 zawsze budziło zachwyt graczy posiadających sławną konsolę Nintendo 64.

Tytuł ten przeniósł wtedy naszego ulubionego hydraulika ze świata 2D, do wtedy niezwykłego świata i samej technologii 3D. Dzięki temu marka, jak i sam tytuł został świetnie reklamowany, oraz miał ogromne szanse na ukazanie kolejnych produkcji. Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę.

Skąd pomysł na wersję 2D?

Dzisiaj, po 20 latach, dalej znajdziemy fanów tej wielkiej serii. Na tle tych wszystkich lat, powstało naprawdę wiele produkcji fanowskich, część też jako świętowanie pewnych szczególnych dat dla całej firmy Nintendo. I tak jest i tym razem. Dave Pickett – jeden z YOUT-uberów, który znany jest z nagrywania serii Lego zrobił ciekawą rzecz. Przy użyciu swojej konsoli Wii U oraz wydanego game makera o nazwie Super Mario Maker,  postanowił przerzucić wszystkie plansze dostępne w Super Mario 64 na tryb 2D. Wszystko po to, aby świętować dwudziestolecie serii, która po raz pierwszy wyszła dla Ameryki północnej we wrześniu 1996. Jak donosi sam twórca, po wejściu aktualizacji do kreatora, dającej możliwość dodawania kluczy oraz różowych monet, postanowił on potraktować je jako gwiazdy znane z Super Mario 64, a zamknięte drzwi jako przejścia między poziomami w zamku. Dzięki wpisaniu do gry, podanych niżej identyfikatorów, już na samym początku będziemy mogli znaleźć się w akcji, jaką dają nam pierwsze plansze Bob-omb Battlefield, Whomp’s Fortress, Cool Cool Mountain oraz Bowser In The Dark World, na których będziemy mogli zdobyć 8 monet. Jest to jedynie jedną z map, gdzie czeka na nas zabawa i zestaw pozostałych czterech do ogrania.

Tabela poziomów oraz film promujący Ground Floor:

Poziom Identyfikator poziomu Mapy składające się na poziom
Ground floor BF38-0000-0202-E825 Bob-omb Battlefield
Whomp’s Fortress
Cool Cool Mountain
Bowser In The Dark World
Lower stairs 786B-0000-0216-69D6 Jolly Rodger Bay
Big Boo’s Haunt
Dire, Dire Docks
Basement 6D5F-0000-026B-CC1A Hazy Maze Cave
Lethal Lava Land
Shifting Sand Land
Bowser In The Fire Sea
Second floor CFE1-0000-02A6-6244 Snowman’s Land
Wet-Dry World
Tall, Tall Mountain
Tiny-Huge Island
Third floor 95E3-0000-02B6-C6C1 Tick Tock Clock
Rainbow Ride
Wing Mario Over The Rainbow
Bowser In The Sky

[vlikebox]

Styl tworzonych przez autora poziomów jest prosty.

Zamek Peach był podzielony oraz to, że Pickett mógł spakować 3 światy wraz z najważniejszymi mapami dla każdego poziomu Super Mario Maker. Przez to był on zmuszony do spakowania jednego z poprzednich światów do następnego, tak więc w zestawie zobaczymy parę połączonych poziomów z jego poprzednikami. Jakby nie patrzeć, zrobił on ogromną i piękną robotę, dla świata graczy udostępniając ją dla każdego pozostającego kreator, oraz chcącego zobaczyć jeszcze raz świat Super Mario 64 w nieco innej, tu akurat można powiedzieć, nieco spłaszczonej wersji 3D, która miałaby naprawdę wielkie szanse na debiut, jeśli jej tytuł wyszedł na konsole NES.

[vlikebox]

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.