Pokemon Go jeszcze się nie znudziło. Dalej w parkach i na ulicach można spotkać fanatyków gry, który biegają z odpalonymi telefonami. Ja także sobie nie szczędzę. 

Nie grałam jakiś czas, bo GPS mi padł i musiałam nadrobić. Udało mi się podbić trochę levelów wczoraj, po całodniowym bieganiu ze smartfonem. Także odznaka za przechodzone 100 km zdobyta. Dzisiaj rano, kiedy odpaliłam grę, okazało się, że wyszła aktualizacja do Pokemon Go.

W przypadku Androida w Sklepie Play pojawiła się wersja 0.31. Jeżeli chodzi iOS to mamy już dostępną wersję 1.1.0.

Wbrew pozorom aktualizacja przynosi więcej zmian niż poprzedniczka. Tym razem poprawki są już widocznie i większość użytkowników je zauważy. Specjalnie dla Was zrobiłam kilka screenshotów, ale też postaram się opisać, co się zmieniło. Pierwsze i chyba najważniejsza poprawka to usunięcie footprint, czyli tak zwanych stópek. Prawda jest taka, że tracking i tak od dawna nie działał i pokazywał trzy stópki przy każdym stworku, ale łyso trochę bez tego. Dodatkowo można zauważył, że zmiana nie polegała tylko na usunięciu ikonki. Od rana przestały działać zewnętrzne mapy, na których można było śledzić, taki jak choćby PokeVision. Moim zdaniem mapy były bardzo przydatne. Ciężko będzie łapać Pokemony bez jakiegokolwiek systemu trackingowego. Większość ludzi, która gra od czasu pojawienia się apki na rynku ma podstawowe Pokemony i jakoś musi pomóc sobie szukać tych mniej powszechnych. Przecież nie będziemy biegać po całym kraju.

13883781_10208478981564205_1542913134_n

Kolejna poprawka to dodanie możliwości zmiany avatara.

Większość purystów na to czekała, ale zmiana avatara na tę chwilę i tak jest mocno uboga. Po prostu dodali ten kreator, który pojawił się na początku gry. Teraz jest dostępny non stop/ Mimo wszystko wybór jest nadal słaby. Nie ma wiele ani twarzy, ani włosów, ani tym bardziej ciuchów. Oglądając ten kreator, doszłam do wniosku, że i tak zostaje dalej przy swojej pierwotnej postaci. Aby zmienić swój avatar musimy wejść poprzez Ustawienia Postaci. Na dole mamy ikonkę oznaczającą Customize.

13874649_10208478981444202_885170610_n 13884572_10208478981244197_322129304_n

Nie jest to jednak wszystko. Zmianom uległ wygląd aplikacji, ikony i osadzenie kilku opcji.

Ikonki zmieniły się na bardziej kolorowe i opływowe. Pewnie dodali antyaliasing. Chodzi głównie o ikonki medali, jajek i samych Pokemonów. Dodatkowo, miejsce zmieniła opcja Transfer. Już nie jest w głównym oknie Pokemona, tylko w rozwijanej opcji. Nie trzeba przewijać do dołu, aby Pokemona odesłać do Profesora. Zauważyłam także załatanie niektórych problemów z wyświetlaniem na mapie. Bez problemu dzisiaj podczas porannego spaceru pokazywało ścieżki, których wcześniej nie było. Poprawki dotknęły też Gymy i opcje bitew. Poprawiono animacje w trakcie walk oraz dopracowano system obliczania szkód po bitwach. Aktualizacja waży 59,92 MB i można ją już pobrać z Google Play oraz AppStore.

Pokemon_upgrade

Zmiany wprowadzono także bez powiązania z aktualizacją. Jakiś czas temu przesunęły się nesty Pokemonów.

Wrocław ubolewa z tego powodu, ponieważ zniknęło im piękne siedlisko Dragonite w Parku Południowym. Mają za to Nesty Eevee w tym miejscu. Zmiany te nie są losowe. Działa algorytm, który poprzesuwał Nesty. W Nestach pojawiają się teraz Pokémony o jeden wcześniejsze niż przedtem. Pomijamy w tych obliczeniach oczywiście ewolucje. Tak więc na przykład zamiast Dragonite mamy Eevee, zamiast Charmandera mamy Bulbasaura, zamiast Squirtle’a Charmandera. Resztę możecie sobie sami obliczyć. Nadal swoich siedlisk nie mają jednak Porygon, Chansey, Lapras oraz Snorlax. Jakbyście mieli problem z policzeniem, jaki Nest przekształcił się w jaki, wysyłam wam listę:

  • Abra –> Growlithe
  • Bellsprout –> Poliwag
  • Charmander –> Bulbasaur
  • Clefairy –> Nidoran♂
  • Cubone –> Drowzee
  • Diglett –> Paras
  • Doduo –> Ponyta
  • Dratini –> Eevee
  • Drowzee –> Seel
  • Eevee –> Magikarp
  • Electabuzz –> Jynx
  • Gastly –> Magnemite
  • Growlithe –> Meowth
  • Geodude –> Machop
  • Hitmonchan –> Voltorb
  • Hitmonlee –> Krabby
  • Jigglypuff –> Vulpix
  • Jynx –> Scyther
  • Krabby –> Shellder
  • Machop –> Growlithe
  • Magmar –> Electabuzz
  • Magikarp –> Pinsir
  • Magnamite –> Geodude
  • Mankey –> Meowth
  • Nidoran♀ –> Sandshrew
  • Nidoran♂ –> Nidoran♀
  • Oddish –> Jigglypuff
  • Onix –> Doduo
  • Pikachu –> Ekans
  • Rhyhorn –> Cubone
  • Pinsir –> Magmar
  • Ponyta –> Bellsprout
  • Sandshrew –> Pikachu
  • Scyther –> Staryu
  • Shellder –> Slowpoke
  • Slowpoke –> Tentacool
  • Squirtle –> Charmander
  • Tangela –> Cubone
  • Tauros –> Magmar
  • Voltorb –> Gastly
  • Vulpix –> Clefairy

Nie wiadomo, jaki jest powód jest zmiany i czy będzie to zmiana cykliczna, czy to tylko pomyłka developerów. Musimy na pewno poczekać na koniec kolejnego miesiąca. Możliwe, że będzie się tak działo, co 28-30 dni. Niestety, co do ilość Pidgey, Rattata i Zubat, to pozostają bez zmian. Dalej mamy ich na pęczki. Wrocław ma też swoją kolekcję Drowzee, która stała się już herbem tego miasta. A już myśleli, że będzie więcej Seel.

 

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.