Na stronie Apple pojawił się komunikat informujący o starcie programu wymiany wyświetlaczy w iPhone X. Problem dotyczy egzemplarzy, które nie reagują na dotyk lub zachowują się tak, jakby były dotknięte, a tak nie było. Wymiana jest darmowa i można ją przeprowadzić w autoryzowanych serwisach Apple.

iPhone X jest pierwszym smartfonem firmy Apple z ekranem OLED. Dlatego mogło się zdarzyć tak, że część egzemplarzy posiada wadliwe wyświetlacze. Tuż po premierze zeszłorocznego iPhone’a okazało się, że ma on problem z zastosowanymi ekranami. Niektórzy użytkownicy skarżyli się na zieloną linię przechodzącą przez cały ekran iPhone X. Muszę przyznać, że zdarzyło mi się widzieć egzemplarz z taką wadą na wystawce jednego ze sklepów. Jednak problem opisany na stronie Apple dotyczy innej dolegliwości.

Apple wymienia ekrany w iPhone X, które mają problem z dotykiem

Gigant z Cupertino ustalił, że niektóre wyświetlacze w iPhone X posiadają wadę fabryczną. Wynika ona z awarii modułu odpowiedzialnego za interakcję ekranu. Efekt tego jest taki, że użytkownicy mogą zaobserwować następujące problemy:

  • wyświetlacz lub jego część nie odpowiada lub tylko sporadycznie reaguje na dotyk,
  • wyświetlacz reaguje, nawet jeśli nie został dotknięty.

Jeśli podejrzewacie, że wyświetlacz Waszego iPhone X ma właśnie taki problem, to powinniście skontaktować się z wybranym przez siebie autoryzowanym serwisem Apple. Podczas rozmowy powinniście powołać się na uruchomiony przez giganta program wymiany. Z kolei serwisanci ustalą czy obserwowany przez Was problem spowodowany jest znaną wadą. Wymiana jest darmowa. Jednak Apple przewiduje doliczenie dodatkowych opłat, jeśli iPhone X dostarczony do naprawy jest w jakiś sposób uszkodzony (np. ma pęknięty ekran).

Na koniec dobra informacja dla osób, które kupiły swojego iPhone’a poza granicami kraju. Polityka Apple zakłada, że jeżeli smartfon został kupiony w kraju z Europejskiego Obszaru Gospodarczego, to z darmowej naprawy można skorzystać w dowolnym kraju do niego należącym.

Źródło: Apple

Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.