Ekipa z XDA Developers przygotowała specjalną wersję Androida, która działa na konsoli przenośnej Nintendo Switch. Projekt bazuje na oprogramowaniu LineageOS 15.1. Modyfikacja działa na każdym urządzeniu, w którym można dostać się do bootloadera hekate.

Społeczność skupiona wokół serwisu XDA Developers realizuje wiele interesujących projektów dotyczących Androida. Jeden z nich polega na uruchomieniu systemu Google na konsoli Nintendo Switch. W końcu sercem tej maszyny jest chip NVIDIA Tegra. Podobny układ pracuje w konsoli telewizyjnej Nvidia Shield TV. Dlatego też programiści przygotowujący modyfikację bazowali na ROM-ach pochodzących z box’a Nvidii. Projekt jest na bardzo zaawansowanym stadium. W praktyce Android na Switchu pozwala na uruchomienie gier z Google Play (np. Half-Life i Portal) czy też skorzystać z usługi streamingu gier za pomocą GeForce Now.

Android na Nintendo Switch to raczej ciekawostka niż alternatywa

Zawsze, jak jakiś podobny projekt zyska rozgłos, pojawia się to samo pytanie. Na co to komu? W tym przypadku odpowiedź jest taka sama jak zawsze. Bo można. Tego typu porty są projektami hobbystycznymi, których podstawowym celem jest rozwój umiejętności autorów modyfikacji. Zyskane w ten sposób doświadczenie na pewno przyda się również w zawodowej karierze.

Jeżeli ktoś ma odpowiednią wersję konsoli, która pozwala na wgranie modyfikacji, to może to zrobić bez większych obaw. Modyfikacja nie narusza oryginalnego systemu Nintendo, ponieważ wszystkie operacje są wykonywane na karcie SD. Android na Switchu działa zarówno w trybie przenośnym, jak i stacjonarnym. Autorom udało się ujarzmić Joy-Con’y, które również działają w obu trybach. Niestety nie działa głębokie uśpienie, co ma negatywny wpływ na czas pracy baterii. Nie można również rotować obrazu. Czasami potrafi się zawiesić połączenie z siecią Wi-Fi. Pomaga wtedy jedynie restart urządzenia.

Najprawdopodobniej podobny projekt nie powstanie dla Switcha Lite oraz odświeżonej wersji “dużego” Switcha. Nintendo już zablokowało furtkę, z której korzysta modyfikacja.

Źródło: XDA Developers (1), (2)

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.