Spółka Vectra S.A. poinformowała o przejęcia Multimedia Polska. W ten sposób zasięg sieci kablowej Vectra powiększy się do 4,4 mln gospodarstw domowych, a baza abonentów wzrośnie do 1,7 mln. Finalna decyzja o przejęciu zapadła dwa tygodnie po opublikowaniu warunkowej zgody UOKiK. Dla niektórych klientów oznacza to pewne zmiany.

Sprawa sprzedaży Multimedia Polska ciągnęła się latami. Wcześniej zakupem zainteresowany był właściciel UPC Polska, czyli Liberty Global. Wówczas Multimedia zostały wycenione na 760 mln dolarów. Jednak do przejęcia nie doszło. Z kolei uzgodnienie warunków przejęcia przez Vectrę zajęło Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów blisko 1,5 roku. Największy problem sprowadzał się do tego, że bezwarunkowe przejęcie Multimedia Polska przez Vectrę mogłoby ograniczyć konkurencyjność na 21 lokalnych rynkach płatnej telewizji oraz 29 lokalnych rynkach szerokopasmowego dostępu do internetu.

Vectra przejmuje Multimedia Polska – co to oznacza?

UOKiK zidentyfikował 8 miast, w których Vectra będzie musiała sprzedać swoją lub przejętą sieć. Są to: Gorzów Wielkopolski, Kwidzyn, Łowicz, Olsztyn, Ostróda, Pogórze, Pruszcz Gdański i Stargard. Z kolei w 13 innych miejscowościach nastąpi tzw. uwolnienie abonentów. Oznacza to, że klienci Vectry i zależnych spółek (w tym Multimedia Polska) będą mogli wypowiedzieć umowę bez żadnych konsekwencji. Swobodna zmiana operatora będzie możliwa w Barcinie, Inowrocławiu, Kruszwicy, Lubiczu Dolnym, Łęczycy, Mogilnie, Nakle nad Notecią, Piechcinie, Słubicach, Strzelnie, Suwałkach, Szubinie i Świnoujściu.

Klienci Multimedia Polska nie mają powodów do zmartwień

Porozumienie dotyczące przejęcia jest już sfinalizowane. Jednak operacja ta nie ma żadnego wpływu na klientów obu spółek. Na razie obaj operatorzy funkcjonują na dotychczasowych zasadach.

„Obie spółki, Vectra S.A. i Multimedia Polska S.A., w najbliższym czasie będą kontynuować swoją działalność operacyjną bez zmian” – mówi cytowany w informacji prasowej Jan Piotrowski, prezes zarządu Multimedia Polska S.A.

Wygląda na to, że Vectra jest obecnie największą siecią kablową w Polsce. UPC posiada około 1,5 mln klientów. Z kolei Vectra po przejęciu Multimedia Polska ma 1,7 mln abonentów. Przy czym nie wiadomo czy liczba ta uwzględnia migrację klientów związaną z warunkami narzuconymi przez UOKiK.

„Realizacja transakcji pozwala nam na znacznie większą skalę działań – dostęp do szerokiej bazy klientów i potencjału jednej z najlepszych i największych stacjonarnych infrastruktur telekomunikacyjnych w Polsce” – ocenia Tomasz Żurański, prezes Vectry.

PJ
Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.