Współpraca z HMD Global pokazała szefom Nokii, że mają w swoim rękach bardzo dobrą markę. Nie ma co się oszukiwać. Ludzie pamiętają jeszcze o dobrze wykonanych telefonach komórkach z logiem fińskiej Nokii. Nic dziwnego, że firma chce zarobić na dobrej marce. Pomoże jej w tym agencja Global Icons.

Nokia to marka, która kojarzy nam się z jakością. Finowie wypracowali sobie bardzo dobrą pozycję na rynku urządzeń mobilnych. Niestety przespali rewolucję zapoczątkowaną przez pierwsze smartfony z dotykowymi ekranami. Szereg błędów doprowadził do konieczności sprzedaży działu odpowiedzialnego za urządzenia mobilne. Trafił on do Microsoftu. Jednak gigant z Redmond nie potrafił wykorzystać potencjału drzemiącego w marce. Po porażce smartfonów z serii Lumia wróciła ona do Finów. Tym razem wzięli oni sprawę w swoje ręce. Szefowie dawnego działu mobilnego Nokii powołali do życia firmę HMD Global. To ona stoi za udanym powrotem fińskiej marki na rynek urządzeń mobilnych z Androidem.

Nokia chce zarabiać na licencjonowaniu marki

Szefowie Nokii są na pewno zadowoleni z tego, jak współpraca z HMD Global wpłynęła na postrzeganie marki. Telefony z logiem fińskiego giganta budzą duże zainteresowania na każdych targach MWC. Dla Finów oznacza to również konkretne zyski. Z kolei w dobie rozwoju technologi 5G każdy pieniądz się liczy, bo firmy muszą inwestować w prace nad nowymi rozwiązaniami.

Niestety nie wiemy na jakich nowych urządzeń pojawi się logo Nokia. Marka ta jest kojarzona głównie z smartfonami i innymi urządzeniami telekomunikacyjnymi. Gdybym miał zgadywać, to być może będą to routery Wi-Fi (oczywiście z obsługą 5G), repeatery oraz inne domowe urządzenia sieciowe. Być może pojawi się również jakiś telewizor Smart TV, który będzie od razu routerem Wi-Fi. Taki pomysł na wejście w świat multimediów ma również Huawei. Mam tylko nadzieję, że licencję na markę Nokia nie wykupią producenci nikłej jakości sprzętu AGD. Chociaż, może faktycznie znajdą się chętni na kupno inteligentnej pralki albo lodówki z logiem znanej fińskiej marki.

Źródło: License Global

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.