Netflix Mobile i Netflix Mobile+ to nowe plany abonamentowe, które mają niedługo pojawić się w Polsce. Netflix od kilku lat świetnie rozsiadł się na światowym rynku i o dziwo nieźle radzi sobie na rynku polskim. Może nasza baza filmów nie jest tak bogata, jak zagranicznych znajomych, ale z miesiąca na miesiąc oferta platformy wygląda coraz bardziej interesująco. Nic więc dziwnego, że wiele osób kupiło już abonamenty tego VOD. Przyciąga on nie tylko znanymi nam hitami, ale także własnymi produkcjami na skalę światową. Wielki rozgłos zrobił choćby serial „Wiedźmin” na bazie powieści Andrzeja Sapkowskiego. Teraz studio pracuje nad serialem na bazie gry Diablo od Blizzard. Czy może być lepiej?

Kupiłem abonament Netflix zaraz po tym, jak pojawił się na polskim rynku. Wszystko dlatego, że strasznie zależało mi na obejrzeniu filmowego remake wielkiego hitu anime o tytule „Death Note„. Produkcja okazała się totalnym bublem. Zawiodłem się niemiłosiernie i miałem wtedy ochotę pozbyć się abonamentu. Cieszę się, że jednak tego nie zrobiłem. Od tego czasu firma mocno pracowała nad zasobami i ma się już czym pochwalić. Nic więc dziwnego, że wypuściła na rynek kolejne rodzaje abonamentów, aby jeszcze bardziej spersonalizować ofertę. Plany są tańsze, niż te, które panowały dotychczas, ale mają jednak pewnie ograniczenia.

Netflix Mobile i Netflix Mobile+ to tańsze oferty, które na razie są w Polsce w formie testowej.

Na tę chwilę nie wiadomo czy oferty zostaną na stałe. Istnieje prawdopodobieństwo, że wszystko zależeć będzie od popularności i ilości zamówionych planów. Nie nakreśliłem wam jednak jeszcze, jak tak naprawdę prezentują się nowe oferty. Spodobają się one osobom, które oglądają wzmiankowane wyżej VOD tylko na urządzeniach mobilnych: smartfonach i tabletach. Wiem, że ciężko zrozumieć, że ktoś taki istnieje — też mam z tym problem, ale jednak. Skoro firma wpadła na taką propozycję, to widocznie było na to zapotrzebowanie. Co więcej, plany mobilne to oferty, za które zapłacimy mniej w abonamencie. Ograniczenie polega na tym, że nie uruchomimy serwisu na innym urządzeniu, niż mobilne w wersji Mobile i tych samych plus komputery w abonamencie Mobile +.

netlifx, mobile, mobile+

Netflix Mobile i Netflix Mobile+ to naprawdę niedrogie pakiety.

Wersja Mobile kosztuje w naszym kraju tylko 24 zł na miesiąc. Pozwala ona na oglądanie materiałów w jakości SD na smartfonach i tabletach. Ważne, aby pamiętać o tym, że odtwarzać możemy tylko na jednym urządzeniu jednocześnie. Ciekawym rozwiązaniem jest pakiet Mobile+. Dostajemy wtedy jakość Full HD i poza urządzeniami mobilnymi, aplikacje odpalimy także na komputerach osobistych: laptopach i stacjonarnych. Co więcej, w tym samym czasie oglądać można na dwóch ekranach. Ta przyjemność kosztuje 38 zł na miesiąc. W obu pakietach dostępny mamy też tryb offline.

Poza Netflix Mobile i Netflix Mobile+ nic więcej się nie zmienia.

Obowiązują dokładnie te same plany, które były oferowane wcześniej. Pozwolę sobie przypomnieć, jak wygląda oferta VOD: Pakiet Podstawowy, kosztuje 34 zł, Pakiet Standardowy to 43 zł, a Pakiet Premium to 52 zł na miesiąc. Nie wiem, czemu służyło wprowadzenie nowych planów, ale może dlatego, że nie jestem typowym odbiorcą takiej oferty. Sam serwis także wypowiedział się, dlaczego postanowił wprowadzić nowe plany: „Od kilku lat proponujemy trzy plany subskrypcji. Wprowadzane właśnie testowo dwa nowe wynikają ze znacznego wzrostu wykorzystania urządzeń mobilnych jako sposobu konsumpcji treści w serwisie Netflix. Nowe plany udostępnimy na stałe, gdy odbiorcy doceniający zwiększoną elastyczność będą z nich korzystać i uznają tę zmianę za pozytywną”. Jest to naprawdę konkretne wytłumaczenie i chyba wyczerpuje temat w pełni.

Netflix Mobile i Netflix Mobile+ to efekt wzrostu udziału urządzeń mobilnych w wykorzystaniu serwisu.

Według materiałów prasowych firmy, aż 50 ze 150 mln widzów Netfliksa ogląda filmy i seriale tylko na telefonach komórkowych, laptopach lub tabletach. Jest to aż 1/3 użytkowników, czyli 33%. Oczywiście, firma uważa też, że jeżeli pomysł nie przyjmie się w naszym kraju, to oferty zostaną wycofane. Boje się, że jednak w naszym kraju niezbyt się to sprawdzi. Polacy zawsze węszą tak, aby było możliwie najtaniej i po linii najmniejszego oporu. Już widzę te solucję w sieci, jak używać konta Mobile na telewizorze. Obawiam się, że nasi rodacy zaczną rezygnować z abonamentów na telewizory na rzecz tych mobilnych i szukać, jak obejść ograniczenia.

Netflix Mobile i Netflix Mobile+ jeszcze nie są dostępne w naszym kraju.

Według serwisu pojawią się one na polskim rynku 26 lutego, czyli w przyszłym tygodniu. Co ciekawe, 27 lutego jest Dzień Pokemonów i premiera remake „Mewtwo Strikes Back: Evolution„. Już widzę te tłumy młokosów oglądających Pokemony na telefonach komórkowych, a przy tym nie przeszkadzając rodzicom. Może właśnie tu jest target nowych planów abonamentowych? Wyniki finansowe na pełno pokażą, jak będzie.

BS
Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.