Imperium Zygmunta Solorza-Żaka chce zwiększyć swoją siłę w mediach internetowych. Cyfrowy Polsat poinformował o zawarciu wstępnej umowy zakupu portalu Interia i powiązanych z nim spółek. Wartość transakcji została ustalona na kwotę 422 mln zł. Teraz wszyscy zastanawiają się jak grupa skupiająca wokół siebie media telewizyjne i firmy telekomunikacyjne wykorzysta przejęcie dużego gracza z rynku mediów internetowych.

O tym, że Interia jest wystawiana na sprzedaż, a jednym potencjalnym nabywcą jest Cyfrowy Polsat, mówi się już od grudnia zeszłego roku. Przy czym imperium Zygmunta Solorza-Żaka oficjalnie potwierdziło swoje zamiary w marcu tego roku. Jednak nikt nie wiedział, ile Cyfrowy Polsat był gotów zapłacić za 100% udziałów w Grupie Interia oraz co by zrobił z przejętym gigantem internetowym. Teraz już wiadomo, że mówimy tutaj o transakcji o wartości 422 mln zł. Przy czym kwota ta będzie pomniejszona o należności Grupy Interia wobec aktualnych właścicieli i odsetki liczone od początku bieżącego roku do dnia zamknięcia transakcji wedle stopy 3%. Oczywiście zamknięcie transakcji uzależnione jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wstępnie strony dały sobie czas na uzyskanie zgody antymonopolowej do końca roku.

Grupa Polsat chce wzmocnić swoją pozycję z Internecie

Nie każdy wierzy w to, że media tradycyjne i internetowe stanowią idealne uzupełnienie. W końcu TVN sprzedał kupiony wcześniej Onet. Z kolei Wirtualna Polska próbowała wejść na rynek telewizyjny, ale jej się to nie udało. Nawet Bauer przyznał, że nie miał dobrego pomysłu na połączenie Interii z RMF FM. Jednak Cyfrowy Polsat wierzy w to, że zakup Interii jest dobrym krokiem.

„Jesteśmy polską firmą i jesteśmy dumni z bycia liderem rynku mediów i telekomunikacji w Polsce. Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii” – powiedział Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus.

W przesłanym komunikacie prasowym Grupa Polsat przyznaje, że przejęcie Interii jest strategiczną inwestycją w obszarze Internetu. Chodzi tutaj o wzmocnienie pozycji na rynku reklamy online, który ostatnio rozwija się bardzo dynamicznie. Cyfrowy Polsat liczy również na to, że Interia będzie kolejnym kanałem dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych na potrzeby posiadanych kanałów telewizyjnych.

„Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Liczymy zarówno na potencjał Grupy Interia, jak i jej pracowników, ich kompetencje i doświadczenie, które z pewnością pozwolą nam skutecznie realizować nasze ambitne cele” – dodaje Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat.

Źródło: informacja prasowa, PAP

BS
Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.