Problemy

Niestety, były jednak małe problemy. Kilka razy zauważyliśmy, że usługa WiFi Calling nie chciała się aktywować. Jednak należy mieć na uwadze fakt, że jest ona dalej w fazie testów, więc mogą występować tego typu niedociągnięcia. Trudno nam też powiedzieć, czy problem leży po stronie oprogramowania telefonu, czy infrastruktury operatora. Równie dobrze winowajcą może być nasz dostawca Internetu WiFi.

dzwonimy_problem
Jesteśmy w zasięgu sieci WiFi, jednak usługa WiFi Calling się nie aktywowała i połączenie realizowane jest za pomocą sieci telefonii komórkowej.

Jest też jeszcze jedna uciążliwość, o której Plus otwarcie wspomina w regulaminie usługi. Niestety WiFi Calling nie wspiera przenoszenia trwającego połączenia do sieci 3G/2G (pamiętajmy, że połączenia głosowe w sieci 4G nie są w ogóle możliwe bez zapewnienia wsparcia dla VoLTE). Oznacza to, że jak będziemy rozmawiać przez WiFi Calling w trakcie wychodzenia z domu, to w momencie, gdy stracimy zasięg naszej sieci WiFi to nasze połączenie zostanie po prostu zakończone. Jednakże problem ten jest ogólnoświatowy, tj. żaden operator, który ma w swojej ofercie tę usługę, nie wspiera tego typu przenoszenia połączenia. Przykładem jest, chociażby Everything Everywhere z Wielkiej Brytanii, gdzie połączenia WiFi Calling są już usługą komercyjną i za wszystko trzeba płacić.