Współpraca z HMD Global pokazała, że Nokia jest dalej szanowaną firmą. Dlatego Finowie szukają kolejnych sposobów na zarobek z licencjonowania marki. Tym razem logo legendarnego niegdyś producenta telefonów komórkowych zostanie użyte przy produkcji telewizorów. Skorzysta z niego indyjska firma Flipkart.

Coraz więcej producentów smartfonów wypuszcza na rynek swoje własne telewizory smart TV. Niepodważalnym liderem jest tutaj Samsung, który sam projektuje i wytwarza swoje telewizory. Jednak segmentem tym zainteresowali się również Huawei, Xiaomi, czy też OnePlus. Wszystkie trzy firmy zasłynęły w świadomości konsumentów jako producenci dobrych smartfonów. Najwidoczniej klienci mają dobrą opinię o markach kojarzących się głównie z produktami mobilnymi. Osobiście tego nie czuję. Jednak ostatnia decyzja Nokii świadczy o tym, że mieszkańcy Indii podchodzą do tego tematu zupełnie inaczej.

Nokia telewizor
Nokia już kiedyś robiła telewizory.

Indyjska firma Flipkart będzie produkować smart TV z logiem Nokia

Indie są dość specyficznym rynkiem dla producentów elektroniki z użytkowej. Z jednej strony jest on ogromny, z drugiej charakteryzuje się ogromnym rozwarstwieniem społecznym pod kątem finansowym. Dlatego producenci, którzy wkraczają na tamten rynek, zaczynają od sprzedaży produktów dostępnych w rozsądnej cenie. Jednocześnie Hindusi stronią od mało popularnych marek i coraz częściej chcą kupować lepsze urządzenia. Dlatego właśnie Flipkart liczy na dobrą sprzedaż telewizorów markowanych logiem fińskiego producenta.

Obecnie nie wiemy zbyt dużo na temat telewizora Nokii. Według danych certyfikacyjnych BIS Nokia Smart TV (tak go ochrzcili niektóre portale technologiczne) ma mieć 55 cali i wyświetlać obraz w rozdzielczości 4K Ultra HD. Ciekawe jest również to, że telewizor ten zostanie wyposażony system nagłośnienia JBL by Harman. Dodatkowo ma on działać pod kontrolą systemu Android 9 Pie i będzie miał dostęp do usług Google.

Microsoft nie potrafił wykorzystać potencjału drzemiącego w przejętym od Nokii dziale mobilnym. Lumie z Windowsem na pokładzie okazały się niewypałem. Dlatego też Finowie przez lata skupili się na produkcji i sprzedaży jedynie sprzętu telekomunikacyjnych. Jednak konsumenci nie zapomnieli o legendarnej Nokii 3310 i innych porządnych telefonach komórkowych zaprojektowanych przez Finów. Dlatego też Nokia zmieniła podejście do swojej marki. Na początku zdecydowała się na jej licencjonowanie przez HMD Global, firmę założoną i prowadzoną przez byłych pracowników działu mobilnego Nokii. Był to strzał w dziesiątkę. Teraz Finowie stwierdzili, że chcą powtórzyć ten sukces i odważyli się na powierzenie swojej marki w ręce innych firm. Mam nadzieję, że Flipkart zrobi z niej dobry użytek.

Źródło: Times of India

BS
Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.