Na konferencji w San Francisco Audi zaprezentowało najnowszy model E-tron. Jest to pierwszy w pełni elektryczny SUV tego producenta. Fani nowoczesnej motoryzacji z wyczekiwaniem spoglądali na ruch niemieckiego producenta. Na chwilę obecną wiemy już niemalże wszystko!

E-tron, kolejny ruch w stronę ekologicznej jazdy

Model E-tron został zaprezentowany już w 2016 roku. Od tamtej pory Audi rozwijało swoje technologie w zakresie samochodów elektrycznych, tak aby pokazać światu, że również mogą sprostać trendom rynkowym. Jest to element planu grupy Volkswagen, która pragnie zelektryfikować jak najwięcej modeli aut przed 2030 rokiem. Niemieccy giganci próbują w ten sposób wynagrodzić konsumentom oszustwa, do jakich dochodziło podczas testów emisyjnych w poszczególnych samochodach.

Jaki będzie E-tron – czy są powody do oczekiwania na ten model?

Model E-tron trafi do sprzedaży już w połowie 2019 roku. Będzie to pięcioosobowy SUV, naszpikowany technologią. W standardowym wariancie będzie posiadał pneumatyczne zawieszenie, 20-calowe koła, LED-y i fotele z ogrzewaniem i chłodzeniem. Znajdziemy tutaj również panoramiczne okno dachowe, ładowarkę bezprzewodową do smartfona i kilka pomniejszych dodatków. Ten wariant będzie dostępny w cenie 74 800 dolarów amerykańskich – czyli około 274 000 złotych (szacowane ceny oczywiście ulegną zmianie ze względu na podatki). Jeśli jednak pragniemy korzystać z innych ciekawych możliwości modelu E-tron, przyjdzie nam zapłacić trochę więcej bo 81 800 dolarów amerykańskich, czyli prawie 300 000.

W tej cenie otrzymamy dodatkowo fotele do masażu, wyświetlacz head-up, automatyczne zamykanie drzwi, i kilka innych zaawansowanych funkcji. Dla fanów Audi przewidziano również coś specjalnego. Jest to wariant okolicznościowy, który wyposażony będzie w większe koła (21 cali), jasno-pomarańczowe zaciski na hamulcach, czarne, skórzane wnętrze i kamerkę noktowizyjną, z podglądem w desce rozdzielczej. Edycja specjalna kosztuje aż 86 700 dolarów amerykańskich (prawie 320 000 złotych), i będzie dostępna w bardzo ograniczonym nakładzie.

Czy E-tron będzie mieć problem z zasięgiem?

Audi nie ujawniło jednej z najważniejszych informacji – nie podali dokładnego zasięgu swojego SUV-a. Być może ma to związek ze skandalem, jaki zrobił się wokół Mercedesa Benz EQC. Zarząd spółki starał się uspokoić klientów zapewnieniami, że E-tron będzie posiadał zasięg powyżej 248 mil (400 kilometrów). Wartość ta jest zgodna dokładnymi, europejskimi standardami WLTP. A więc na chwilę obecną nie ma powodów do obaw. Należy więc czekać na premierę innowacyjnego modelu od Audi, a ta już w przyszłym roku.

Źródło: TheVerge