Chyba każdy z nas próbował coś narysować na komputerze za pomocą Painta. Jednak nie każdy ma wystarczająco zdolności, żeby stworzyć dzieło, które będzie ładnie wyglądało. Na szczęście z pomocą przychodzi tutaj Google, a dokładniej ich nowy projekt pod nazwą AutoDraw. Sztuczna inteligencja dzięki algorytmom uczenia maszynowego rozpozna nasze bazgroły i zaproponuje dużo ładniejszą alternatywę.

Całość opiera się na rozpoznawaniu narysowanych przez nas kształtów. Kilka miesięcy temu (dokładniej w listopadzie zeszłego roku) Google wypuściło grę Quick, Draw!. Co ma ona wspólnego z AutoDraw? Internauci mieli 20 sekund na narysowanie zadanego obiektu, a algorytm Google w czasie rzeczywistym zgadywał co rysujemy. W sumie to są takie kalambury. W ten sposób Google zyskało przeogromną bazę informacji, które na pewno przyczyniły się do powstania projektu AutoDraw.

AutoDraw

AutoDraw rozpozna narysowany przez nas kształt i zaproponuje najbliższe mu alternatywy.

Tak naprawdę mamy do czynienia z bardzo prostym oraz darmowym programem graficznym. Zaletą AutoDraw jest bardzo bogata baza kształtów oraz sposób z ich korzystanie. Chcesz wstawić kota? W klasycznym programie graficznym musiałbyś skorzystać z wyszukiwarki i przekopać się przez całą masę grafik. Natomiast w AutoDraw rysujesz coś, co według Ciebie przypomina kota, a sztuczna inteligencja sama dobierze grafikę ze swojej bazy danych. Oczywiście wstawiony kształt możemy dowolnie obrócić, zmienić jego obraz oraz wypełnić tło. Wszystko jest bardzo intuicyjne i działa na każdym urządzeniu z poziomu przeglądarki internetowej.

Google ma kilka zastosować dla projektu AutoDraw.

Nowy szkicownik może okazać się przydatny przy projektowaniu kartek okolicznościowych, czy też zaproszeń. Chcesz komuś złożyć oryginalne życzenia na Facebook’u? Zamiast zwykłego komentarza możesz równie szybko przygotować prostą grafikę z tortem urodzinowym oraz dopisać swoje życzenia. AutoDraw oprócz kształtów pozwala również na wstawianie tekstu, więc nie będzie z tym żadnego problemu.

Źródło: Google

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.