Internet oszalał. Po prezentacji najnowszej wersji konsoli Xbox Scorpio oraz ujawnionych parametrach nie można się temu dziwić. W końcu będzie to najsilniejsza konsola na rynku pozwalająca na granie w natywnym 4K.

Wnętrze konsoli ma znaczenie

Mimo tego, że do premiery konsoli jest jeszcze pół roku, gigant z Redmond już oficjalnie mówi o pełnej specyfikacji konsoli. Muszę jednak przyznać, w tej konsoli nie spotkamy byle czego. Do naszej dyspozycji dostaniemy potężny ośmiordzeniowy procesor o taktowaniu 2.3 GHz. Pomoże on na przetwarzanie procesów w grach, a także wspomoże GPU, które w porównaniu do Xbox’a One posiadającego 12 jednostek obliczeniowych lub 36 poprawionych jednostek w PS4 rezultat 40 wychodzi naprawdę dobrze. Posiadaczy sprzętu ucieszy także fakt na temat pamięci. Po małej wpadce z pamięcią RAM, Microsoft w swoim najnowszym produkcie wprowadził 12 GB pamięci w wersji GDDR5. W porównaniu do 8GB  DDR3 zamontowanego w Xbox One, wypada to rewelacyjnie. Zobaczymy to szczególnie przy przepustowości pamięci, która dla konsoli Scorpio wyniesie aż 326 GB/s, czyli aż 5 razy lepiej niż One i 1,5 razy lepiej niż w porównaniu do One S.

Forza Motorsport Project Scorpio 4K
Forza Motorsport będzie działać na Xbox Scorpio w rozdzielczości 4K.

Na rynku w końcu pojawi się konsola, która utrzyma natywne 4K

W końcu nastały czasy, gdzie konsola mogłaby dorównać zwykłemu PEC-etowi. Jak wiadomo, PC Master Race nadal trwa, a technologia się rozwija. Musiał więc zostać także czas na skok technologiczny zabudowanych mini komputerów bez możliwości konfiguracji i wymiany sprzętu (czyt. konsola). Jakby nie patrzeć, Digital Foundry w końcu widział w akcji silnik gry Forza Motorsport 6 uruchomiony na Scorpio. Z jego opinii możemy odczytać na pewno jedno. Nowa konsola giganta w końcu ma szansę przebić konkurencję. Gra przy najwyższej jakości grafiki pozwoliła na odtworzenie jej w natywnym 4K i to w 60 błogosławionych klatkach na sekundę. Najlepsze zostało jednak na koniec, gdyż taki rezultat przy silniku Forzy wykorzystał tylko 66% zasobów podzespołów graficznych. Jak się jednak okazuje, granie w UltraHD na konsoli będzie chyba najczęstszym przypadkiem i standardem konsoli Scorpio.

Stare gry w nowym wydaniu dla konsoli Xbox Scorpio

Następnym krokiem, jaki chcą wykonać twórcy konsoli Xbox Scorpio, jest przeniesienie wszystkich największych tytułów, odświeżenie ich i podniesienie rozdzielczości do 4K. Dla nowej konsoli wszystkie tytuły z poprzednich platform, czyli Xbox One i Xbox 360 staną się kompatybilne. Te jako pierwsze otrzymają “łatki” dające możliwość 4K. To wszystko pozwoli na podniesienie standardu grania, gdzie w końcu do dyspozycji gracze dostaną gry obsługujące 60 klatek na sekundę. Nie ominie to także podniesienia rozdzielczości z 900p na standardowe 1080p oraz ulepszony antyaliasing.

Źródło: Eurogamer.net

BS
Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.