Samsung zastosował w tym roku bardzo ciekawą strategię, która może przełożyć się na dobre wyniki sprzedaży Galaxy Note 9. Jednak nie dotyczy ona wprowadzenia w nowym smartfonie innowacji, które miałby zrewolucjonizować rynek urządzeń mobilnych. Samsung, współpracując z twórcami Fortnite ustalił, że gra pokaże się na Androida wraz z premierą Galaxy Note 9 i przez 30 dni będzie tytułem ekskluzywnym. Dodatkowo osoby, które zdecydują się na pre-order, otrzymają w prezencie V-Bucksy o wartości około 100 – 150 dolarów.

Aktualnie na urządzeniach mobilnych bardzo dużą popularnością cieszą się gry Battle Royale. Posiadacze iPhone’ów oraz iPadów wydają na Fortnite aż 2 mln dolarów dziennie. Statystycznie klienci Apple więcej wydają na mikropłatności niż posiadacze smartfonów z Androidem. Pomimo tego Epic Games może liczyć na dość spory przypływ gotówki po wydaniu Fortnite na system Google. Jednak początkowo przychód ten będzie ograniczony, ponieważ gra ma przez 30 dni być tytułem ekskluzywnym dla nowego flagowca Samsunga, jakim jest Galaxy Note 9. Tak przynajmniej uważają informatorzy, na których powołuje się serwis 9to5google. Dodatkowo osoby, które kupią Note 9 w przedsprzedaży, otrzymają w prezencie V-Bucksy (waluta dostępne w grze) o wartości 100 – 150 dolarów. Natomiast jeżeli ktoś nie będzie zainteresowany takim prezentem, to Samsung dorzuci do zestawu bezprzewodowe słuchawki AKG.

Fortnite na Androida pojawi się 24 sierpnia, czyli w dniu premiery Note 9

Mogłoby wydawać się, że 30 dniowa wyłączność nie jest zbyt dobrym pomysłem, ponieważ drastycznie zmniejszy ona ilość potencjalnych graczy. Co oczywiście przekłada się na liczbę osób skłonnych na wymianę prawdziwych pieniędzy na przedmioty w grze. Jednak taka wyłączność może okazać się dla Fortnite dość korzystna. Zacznijmy od tego, że Galaxy Note 9 jest jednym z najbardziej wyczekiwanych smartfonów tego roku. Dzięki temu Epic Games może liczyć na reklamę, która trafi do wielu odbiorców zainteresowanych nowym “notatnikiem” Samsunga. Dodatkowo 30 dniowa wyłączność zaostrzy apetyt graczy, którzy nie zdecyduję się na kupno Note 9. Dlatego otwarta premiera Fortnite, która powinna nastąpić 23 września, powinna przyciągnąć jeszcze większą ilość graczy. Z kolei Samsung może liczyć na większą liczbę sprzedanych Note 9, na którego skuszą się osoby niemogące doczekać się premiery Fortnite na Androida. Chociaż z drugiej strony, tacy gracze mogli już zaopatrzyć się w urządzenia Apple.

Z 30 dniowej wyłączności Fortnite na pewno będą chcieli również skorzystać cyberprzestępcy. Już teraz w sieci znajdują się zainfekowane instalatory gry oraz strony, które naciągają niedoszłych graczy na płatne subskrypcje pakietów premium. Całkiem możliwe, że po premierze Fortnite na Note 9, pojawią się zainfekowane instalatory oraz cracki, które będą kusić obietnicą obejścia wyłączności.

Źródło: 9to5google

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.