Xiaomi na rynku światowym stał się jednym z najlepszych producentów gadżetów. W ciągu tych paru lat produkując świetnej jakości powerbanki, opaski sportowe czy inne akcesoria Xiaomi stało się jedną z najbardziej pożądanych marek.

Jak wskazują najnowsze raporty na drugi kwartał 2017 roku, 17% rynku urządzeń noszonych przypada firmie Xiaomi, będący największym procentem rynku. W ciągu 3 ostatnich miesięcy na rynku sprzedano ponad 22 miliony urządzeń noszonych, z czego 3,7 miliona urządzeń było marki Xiaomi, prześcigając przy tym Fitbit’a i Apple.

Sprzedaż urządzeń Xiaomi idzie coraz lepiej

Patrząc na statystyki, względem zeszłego roku firma zyskała aż 23% wzrost sprzedaży. Jest to częściowo zasługa opaski sportowej Xiaomi Mi Band 2. Jak się jednak okazuje, największy wzrost sprzedaży przypadł rynkowi Azjatyckiemu, który wynika najwyraźniej z większego zapotrzebowania na akcesoria ubieralne w Chinach. Dla Stanów Zjednoczonych tendencja jest całkowicie odwrotna – ten rynek zauważalnie dominuje w smartwatchach klasy premium. Raport dla urządzeń noszonych udostępnia także wgląd w dane, jak mocno w ostatnim czasie zmienił się rynek. Choć rynek nadal jest przekonany nad drogimi i wysoce zaawansowanymi urządzeniami, coraz częściej widzimy tendencję kupna urządzeń leczących naszą aktywność za małe pieniądze. Rywalizacja między największymi markami wciąż trwa, a popyt na nowe i tanie fitness trackery cały czas rośnie. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywała, niedługo Xiaomi zdobędzie pełną dominację nad rynkiem akcesoriów i urządzeń ubieralnych.

Źródło: techcrunch.com

BS
Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.