Czy pamiętacie głośne reklamy dotyczące LTE bez limitu danych? Dzisiejsza decyzja UOKiK jasno mówi, że Plus wprowadzał swoich klientów w błąd. Podobnie Cyfrowy Polsat naskrobał sobie reklamą SmartDOM na gwiazdkę. Współpraca zawsze popłaca i przyzwyczailiśmy się o tym, że w pakiecie jest taniej. Jednak tym razem reklama również wprowadzała konsumentów w błąd. Dlatego też na obie firmy została nałożona kara o wysokości 40 milionów złotych.

Spółka Polkomtel (czyli  właściciel sieci Plus) ma zapłacić 30,7 mln zł, natomiast Cyfrowy Polsat 9,7 mln zł. Nie jest to pierwszy raz, kiedy UOKiK karze operatora sieci komórkowej za niedozwolone praktyki. Na początku tego kara w wysokości 15 milionów złotych została nałożona na T-Mobile za aktywację usługi Granie na Czekanie. T-Mobile zamierza się odwoływać od tej decyzji. Plus oraz Cyfrowy Polsat również mają do tego prawo.

Internet LTE bez limitu danych od Plusa miał tak naprawdę ograniczenia.

Był to właśnie limit danych, a po jego przekroczeniu Internet zwalniał nawet do 32 kbit/s. Dla wielu osób prędkość ta jest tak niska, że Internet mobilny jest wtedy praktycznie bezużyteczny. Co prawda, w przypadku poprzednich ofert, Internet mobilny przestałby całkowicie działać po przekroczeniu limitu danych. Klientom nie pozostawało w takich sytuacjach nic innego, jak tylko dokupić dodatkową paczkę danych. W przypadku oferty Internetu LTE bez limitu danych, sieć działała, ale koszmarnie wolno. Do tego wymagane było znajdowanie się w zasięgu sieci LTE Plusa. Jak widzicie, ograniczeń tych jest dość sporo. Dlatego też sporo osób było zdziwionych, a fora dyskusyjne aż puchną na temat słynnych ofert „bez limitu”.

UOKiK Plus LTE bez limitu

Jeżeli zostaliście wprowadzeniu w błąd przez swojego operatora, to możecie skontaktować się z UOKiK.

Urząd oferuje bezpłatną pomoc prawną zarówno pod numerami telefonów 801 440 220 i 22 290 89 16, jak i mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Pomocy, możecie również szukać u Miejskich Rzeczników Konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Warto pamiętać również o tym, że zgodnie z postanowieniem Sądu Najwyższego z dnia 23 kwietnia 2015 r. III SK 61/14, ustalenia Prezesa UOKiK mają charakter prejudykatu podczas postępowania sądowego. Oznacza to, że w przypadku spraw dotyczących praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów, sąd nie musi prowadzić własnego postępowania dowodowego.

Źródło: UOKiK

[vlikebox]

BS
Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.