Apple wraz z nowym iOS 11 udostępniło programistom ARKit, czyli silnik pozwalający w prosty sposób pisać aplikacje mobilne na urządzenia firmy z Cupertino korzystające z rozszerzonej rzeczywistości. Deweloperzy przygotowali sporo gier, wirtualnych miarek, przeglądarek konstelacji gwiezdnych, czy też asystentów zakupu mebli. PinDrive jest natomiast pomocnym asystentem przy znajdowaniu zaparkowanego przez nas samochodu.

Aplikacje rozszerzonej rzeczywistości korzystają z kamery smartfona w celu umiejscowienia wirtualnych przedmiotów w prawdziwym świecie. PinDrive działa w dość prosty sposób. Po zaparkowaniu samochodu należy odejść od niego na kilka kroków, a następnie uruchomić aplikację i nanieść pineskę na pojazd. Później, kiedy będziecie szukać swojego miejsca parkingowego, to po uruchomieniu aplikacji zobaczycie na ekranie smartfona obraz z kamery z naniesioną wcześniej pineską. W ten sposób bez problemu znajdziecie swój samochód na zatłoczonym parkingu.

PinDrive będzie przydatną osobą dla osób, które zapominają, gdzie zostawiły swój samochód.

Z roku na rok w naszych miastach przybywa coraz więcej samochodów, co pociąga za sobą również powstawanie większych i coraz to bardziej zatłoczonych parkingów. Dlatego też niektóre osoby mają czasami problem ze znalezieniem zaparkowanego kilka wcześniej pojazdu. Co prawda na rynku aplikacji mobilnych mamy już kilka asystentów parkowania, które nie korzystają z ARKit czy też innego systemu rozszerzonej rzeczywistości, ale bazują na samych współrzędnych GPS. Jednak PinDrive jest dużo dokładniejszy. Niestety aplikacja ta jest dostępna jedynie dla posiadaczy iPhone’ów, którzy na bieżąco instalują nowe wersje systemu iOS. Google oczywiście mogłoby opracować podobny framework i wprowadzić go w najnowszej wersji systemu Android. Jednak nie spotkałby się on z natychmiastowym wielkim zainteresowaniem deweloperów ze względu na problem fragmentacji. Dopiero po roku pojawiłaby się większa liczba aplikacji AR, ponieważ wcześniej na rynku byłoby zbyt mało urządzeń obsługujących nowy framework.

Źródło: PhoneArena

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.