Tak więc stało się, PlayStation VR zdobyło aż 30% rynku gogli wirtualnej rzeczywistości.

Jest to naprawdę spory sukces, patrząc na to, że wyprzedza on konkurencje nawet w postaci Oculus Rift’a, które posiada 11% rynku czy HTC Vive mającego 6%. Przeglądając oferty każdej z tych produkcji, możemy jednak dojść do jednego wniosku. Cena, jaką zapłacimy za te cudowne okulary, jest prawdziwą konkurencją dla topowych urządzeń służącej do rozbudowy naszego zestawu rzeczywistości wirtualnej.

Jednak nie tworzy to produkt najlepszym.

Po wydaniu trailera przez Sony i jego analizie mogę śmiało rzec, będzie się działo. Do zaoferowania producent oprócz tak standardowych testowych gier VR, jak horrory czy FPS. Do oferty gier i ich gatunków Sony dodaje i pokazuje twórcom możliwości i pomysły na produkcje, gdzie znajdziemy w nich także koncerty Hatsune Miku, walki mechów brane jako bardzo dynamiczne FPS, poruszanie się przestrzeni kosmosu dodając do tego walki i wyścigi jak z Gwiezdnych Wojen.

[vlikebox]

Pomysłów i gier jest ogrom, ja sam czekam na wydanie Sword Art Online jako wersja VR, a muszę przyznać, zapowiada się naprawdę nieźle.

Oczywiście wiadomo, większość gier robiona dla konsol Sony jest zależna od twórców 3dpart, gdzie według mojego zdania, jest to naprawdę dobra inicjatywa z ich strony, gdyż zawsze na konsoli znajdziemy jakąś świeżość, która nie jest narysowana przez firmy zajmujące się wielkimi seriami stawiającymi tylko na grafikę i moc silnika gry. Taka na przykład jest seria Atelier, jeden z lepszych jRPG dostępnych na rynku, a także masa Visual Novel, która swoją historią naprawdę zapiera dech w piersiach. A może faktycznie, doczekamy się czasów, gdzie taktyki stosowane na randkach będziemy poznawać przez nowy gatunek gier VR Novel, łączący się z Date Simulator’em? Tak czy siak, świat gier nie jest na złej drodze, nieraz wydaje się, że wyścig VR wygrają konsole i za kilka lat, będziemy mogli się spodziewać typowej maszyny zoptymalizowanej dla VR i oddającej tytuł „PC Master Race” jedynej słusznej maszynie, która tak na to zasługuje, a twórcy na pewno skuszą się na nową technologię i próbę zdobycia wysokiego miejsca w podkategoriach gier VR, póki konkurencja jest jeszcze mała.

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.