Wi-Fi Calling może być dla przeciętnego Kowalskiego jedynie ciekawostką. Jednak jest to bardzo przydatna usługa, która poprawia jakość połączeń telefonicznych. Niestety korzysta z niej zaledwie 25% konsumentów. Tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych przez organizację GWS (Global Wireless Solutions).

To, że Wi-Fi Calling przydaje się, nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć. W końcu jest to darmowa usługa, która:

  • zapewnia jakość połączeń lepszą od sieci 2G i 3G,
  • umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych w miejscach, gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej,
  • pozwala na ominięcie kosztów związanych z roamingiem.

W Polsce mogą z niej korzystać klienci trzech z czterech największych sieci mobilnych, tj. Orange, Play i T-Mobile. Przy czym w przypadku „fioletowego” operatora z usługi tej może już korzystać co 3 klient. Niestety, nie oznacza to, że większość z klientów korzysta z tej możliwości. Akurat w przypadku Wi-Fi Calling użytkownik musi samodzielnie aktywować usługę z poziomu terminala. Według ankiety przeprowadzonej przez GWS (Global Wireless Solutions) jedynie 25% osób korzystających z telefonii komórkowej jest aktywnymi użytkownikami Wi-Fi Calling.

Jeśli już ktoś korzysta z Wi-Fi Calling, to jest z tego zadowolony

Ankieta została przeprowadzona na próbie 5000 osób. Co 4 osoba powiedziała, że z rozmów przez sieci Wi-Fi korzysta często. Przy czym 32% ankietowanych stwierdziło, że albo nigdy nie słyszeli o takiej usłudze, lub też nie wiedzą jak ją włączyć. Z kolei 18% osób zadeklarowało, że aktywowali usługę, ale nie mają pojęcia jak często z niej korzystają.

Osoby, które korzystają z Wi-Fi Calling, są przeważnie zadowolone z tej usługi. 88% z nich uważa, że rozmowy przez Wi-Fi działają lepiej niż te realizowane przez infrastrukturę sieci komórkowej. Z kolei 12% użytkowników zdecydowało się na wyłączenie usługi, ponieważ działała ona gorzej.

Z własnych doświadczeń mogę Wam polecić korzystanie z Wi-Fi Calling. Zwłaszcza jeżeli macie problem z zasięgiem sieci komórkowej w domu, a dysponujecie dobrym łączem internetowym. Połączenia po sieci Wi-Fi faktycznie oferują lepszą jakość rozmów, ponieważ korzystają z szerokopasmowych kodeków głosowych. Przy czym, żeby było to zauważalne, to Wasz rozmówca musi dysponować odpowiednim terminalem oraz łączyć się za pośrednictwem VoLTE lub Wi-Fi Calling.

Źródło: RCR Wireless

PJ
Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.