Stało się znów to, czego klienci operatorów mobilnych nie lubią.

Jak widać po logach z aplikacji Downdetector, Orange boryka się z ogólnopolską awarią sieci. Nie jest to może jakieś nie wiadomo jak ciężkie, ale awarie takie naprawdę doprowadzają klientów do frustracji. Najwięcej problemów jest na tę chwilę z korzystaniem z internetu mobilnego.

Awaria, o której wspominam, rozpoczęła się dzisiaj, o godzinie 15.00, czyli całkiem niedawno.

Nie jest ona punktowa. Występuje w różnych częściach naszego kraju. Nie jest ona także zależna od infrastruktur. Z tego, co czytamy na portalu społecznościowym sieci Orange, awaria występuje zarówno w domach, jak i w telefonach przenośnych, aczkolwiek w przypadku internetu stacjonarnego działa bezbłędnie. To, co jest najciekawsze, to zasięg awarii, który jest naprawdę duży, ale są jednak na mapie takie punkty, w których awaria nie występuje. Najwięcej zgłoszeń jest z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Poznania, Katowic, Gdańska, Łodzi i Szczecina. Usterka sieci trwa w wielu miejscach nadal. Na stronie Downdetector kilkanaście osób zgłosiło problemy z zasięgiem, brak możliwości dzwonienia i wysłania SMS-ów oraz dostępność jedynie połączeń alarmowych.

Zdecydowana większość informacji o awarii Orange dotyczy jednak problemów z działaniem internetu mobilnego.

Operator poinformował, że jest w trakcie debugowania problemu i naprawy awarii. Nic jednak nie można poradzić na hejt, jaki leci w ich kierunku w sieci. Klienci zawsze są sfrustrowani awariami. Orange zapewnia jednak, że za niedługo cały ruch w ich sieci wróci do normy. Nie wiadomo, co było przyczyną ogólnopolskiej awarii Orange. Zapewne zostaniemy o tym poinformowani, jak tylko administratorzy znajdą przyczynę awarii.

Klienci mogą mieć przejściowe trudności w korzystaniu z internetu mobilnego w Orange. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Przepraszamy bardzo za te utrudnienia. Pozostałe usługi głosowe i SMS- y działają prawidłowo.” – Orange Polska

[AKTUALIZACJA] Sytuacja już wróciła do normy

Zgodnie z informacjami podanymi przez operatora, wczoraj o godzinie 18:30 Internet mobilny w sieci Orange powoli zaczynał działać poprawnie. Awaria została całkowicie usunięta o godzinie 19:16. Jeżeli ktoś dalej miał problem z dostępem do usługi, to powinien na wszelki wypadek zrestartować urządzenie. W telefonach komórkowych powinno wystarczyć włączenie i wyłączenie trybu samolotowego.

Źródło: downdetector.pl, Orange

Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.