Meitu, chiński producent smartfonów i inteligentnego sprzętu tydzień temu nawiązał współpracę ze znanym i lubianym Xiaomi. Na chwilę obecną Meitu wydało oświadczenie, że Xiaomi otrzymało wyłączność na globalną licencję co do nazwy tej marki, oraz na niektóre produkty i technologie z portfolio Meitu. W praktyce oznacza to zacieśnienie współpracy, oraz oddanie większości praw w ręce Xiaomi.

Jak będzie przebiegać współpraca Xiaomi i Meitu – czy szykuje nam się kolejny popularny brand?

Prawdopodobnie owocem współpracy obydwóch firm będzie trzeci brand Xiaomi – Meitu (po Xiaomi i Pocophone). Pod tą nazwą powstawać będą smartfony, ale też inne sprzęty z dziedziny IT i wykorzystania sztucznej inteligencji w życiu codziennym. Xiaomi skupi się na aspekcie produkcji, projektu i sprzedaży, a Meitu dostarczy odpowiednią technologię i algorytmy. Co ciekawe według gizmochina.com głównym targetem tego brandu będą kobiety. A więc możemy liczyć na nieco mniejsze, bardziej poręczne telefony, które zmieszczą się w każdej dłoni. Jest to doskonała wiadomość dla osób przerażonych rozmiarem współczesnych phabletów.

Czy to oznacza, że Xiaomi przejęło Meitu zupełnie?

Nie, Xiaomi przejęło prawa do marki, ale wciąż musi płacić odpowiednie kwoty (opisane dokładnie w umowie pomiędzy obydwoma producentami), przede wszystkim jest to 10 procent od zysku na każdym modelu telefonu. W przypadku innych sprzętów jest to jednak aż 15 procent udziału w zysku. Póki co trwa pierwsza faza współpracy, po upływie pewnego okresu czasu Xiaomi będzie mogło podjąć decyzję o przejściu do fazy drugiej, która jeszcze bardziej zacieśni obydwie marki.

Co to oznacza dla Xiaomi?

Przede wszystkim jest to kolejny sukces. Meitu nie jest zbyt dużym graczem na rynku, ale sam fakt, że zdecydowali się na współpracę z Xiaomi, a nie z innymi lokalnymi markami np. Oppo, Meizu, Lenovo, ZTE, czy też Huawei pokazuje nam jak silny jest lubiany w Polsce brand. Xiaomi przeżywa właśnie ogromny „rozkwit”, ich doskonała strategia prowadzi do kolejnych sukcesów. Prognozy dla tego producenta są świetne, a odważne ruchy w zakresie polityki sprzedażowej, takie jak wprowadzenie reklam do OS pozwalają im na niesamowicie niskie ceny. Co prawda wciąż nie wiadomo czy sprzęt sygnowany Xiaomi – Meitu pojawi się w Polsce, ale już w 2019 roku spodziewajmy się pierwszych owoców współpracy tych firm.

Źródło: Gizmochina