Valve szykuje nowe zmiany dla swojej aplikacji Steam. Moją one ulepszyć i ułatwić komunikację i poruszanie się po portalu graczom z całego świata.

Ten, kto śledzi wszelkie nowinki ze świata gier, wie, że parę dni temu odbyła się konferencja deweloperów pracujących razem z silnikiem Unity – Unite Europe 2017. Nic nie było w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że podczas tego wydarzenia Alden Kroll, osoba odpowiadająca za projekt interfejsu Steam, wygłosił przemowę omawiającą zmiany, jaką czekają platformę Steam. Zmian, jakby nie patrzeć, ma być całkiem sporo. Na prezentacji przygotowanej przez członka Valve znalazły się pomysły przebudowy systemów automatycznej rekomendacji, Kuratorów, Recenzji, Steam Events czy także odświeżenie samego wyglądu klienta Steam, jak i jego Biblioteki Gier.

Zmiany przyniosą też optymalizację samego systemu

Jak wspominał Alden Kroll, serwis z dnia na dzień przeżywa coraz większe zapotrzebowania na dane od użytkowników. Ze statystyk prowadzonych przez Steam można śmiało odczytać dzienną ilość aktywnych użytkowników platformy Steam, której liczba osiąga ponad trzydzieści trzy miliony aktywnych użytkowników. Pracownik firmy Valve wspomniał także o tym, że kiedy obserwuje wzrost, obserwuje także ogromne zróżnicowanie tego, w co ludzie grają. Jak można się domyślić, właśnie stąd będą rozważane zmiany na platformie Steam, które planuje wprowadzić Valve. Większość z nich celuje w możliwość zoptymalizowania osobistego doświadczenia pojedynczego gracza.

Kiedy proste sortowanie gier na Steamie to za mało

Poprawieniu funkcjonalności systemu mają też ulec systemy udostępnione dla Kuratorów. Ich polecenia znajdą się na podstronach danych gatunków. Ze swoich rekomendacji będą mogli oni tworzyć listy gier, a także listy wideo, streamów czy nawet broadcastów. Dla mnie wygląda to, jak kolejna kopia popularnych serwisów streamingowych takich gigantów jak Twitch czy YouTube. Zmiany dotkną także Recenzji użytkowników. Nowe zmiany wprowadzą opcję rankingu przydatności, zwiększy się także częstotliwość aktualizacji, a samo dodawanie ocen stać ma się prostsze. Czy jednak na pewno? To z pewnością ocenią gracze.

Źródło: Unite Europe 2017

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.