Niecały miesiąc temu odbyła się premiera jednego z najciekawszych smartfonów w tym roku – OnePlusa 6. Nowy model okazał się sukcesem dla chińskiego producenta, który podzielił się garścią ciekawych statystyk podkreślających sukces „szóstki”. OnePlus 6 potrzebował zaledwie 22 dni, żeby trafić do rąk miliona osób na całym świecie. Poprzednim urządzeniom firmy z Shenzhen – modelom 5 i 5T – przekroczenie tej magicznej granicy zajęło trzy miesiące.

OnePlus 6 jest zatem najlepiej sprzedającym się ze wszystkich dotychczasowych smartfonów firmy. Wciąż jednak daleko mu w popularności do flagowców największych producentów takich jak Apple czy Samsung, którzy są w stanie sprzedać nawet 10 milionów egzemplarzy nowego urządzenia w pierwszym miesiącu po premierze. Dzięki atrakcyjnemu stosunkowi ceny do jakości smartfony sygnowane logo OnePlus zyskały jednak wielu wiernych fanów na całym świecie.

Dyrektor generalny OnePlus, Pete Lau, przypomniał także o filozofii firmy, która opiera się na uważnym słuchaniu sugestii klientów i dostarczaniu mocnych smartfonów z atrakcyjnym wzornictwem i przystępną ceną. „Szóstka” sprzedawana była w 26 tymczasowych sklepach, które pojawiły się w 11 różnych krajach – licząc wszystkie lokalizacje, w kolejce po najnowszego flagowca OnePlus ustawiło się ponad 15 tysięcy ludzi. Bilety na premierę urządzenia, dostępne w ilości około 1 000 egzemplarzy, zostały wyprzedane w zaledwie 10 godzin.

OnePlus 6 – specyfikacja

OnePlus 6 jest idealnym dowodem, że topowa specyfikacja nie musi równać się z zaporową ceną. Bazowy model kosztuje w Europie 519 euro (ok. 2 200 zł), oferując przy tym podzespoły nie gorsze niż w przypadku dużo droższych flagowców innych producentów, np. Samsunga Galaxy S9 czy LG G7 ThinQ.

Najtańszy wariant OnePlusa 6 korzysta z najmocniejszego obecnie dostępnego procesora mobilnego Snapdragon 845, wspieranego przez 6 GB RAM-u i posiadającego 64 GB pamięci wewnętrznej. W cenie 50 euro więcej otrzymujemy wersję z aż 8 GB pamięci RAM i 128 GB miejsca na dane, natomiast najlepiej wyposażony wariant 8 GB + 256 GB to wydatek rzędu 619 euro (2 650 zł). Do tego OnePlus 6 wyposażony został w 6,28-calowy ekran o rozdzielczości 2 280 na 1 080 pikseli, podwójny aparat 16 + 20 MP oraz Androida 8.1 Oreo. Jest to także jeden z niewielu smartfonów spoza linii Google Pixel, na które udostępniona została wersja beta nadchodzącego Androida P.

Źródło: GSMArena