Wspólny projekt firmy Kroger i startupu Nuro w Arizonie. Produkty zakupione w jednym ze sklepów marki Kroger będą dostarczane do klientów za pomocą floty autonomicznych samochodów.

Współpraca Kroger i Nuro

Firma Kroger jest drugą co do wielkości (po Walmarcie) firmą w Stanach Zjednoczonych zajmującą się handlem detalicznym. Startup Nuro wywodzi się z Google, i skupia się na rozwoju autonomicznych samochodów, ich głównym projektem jest przypominający toster, elektryczny pojazd dostawczy pozbawiony kierowcy. Więcej na temat samochodu stworzonego przez Nuro możemy się dowiedzieć z oficjalnego materiału promocyjnego –

Pierwsze podejścia do wprowadzenia autonomicznych dostaw

Niestety współpracujące marki nie mogą jeszcze korzystać z pojazdu wyprodukowanego przez Nuro. Zamiast tego, na chwilę obecną Kroger będzie korzystać z autonomicznych Toyot Prius i Nissanów Leaf. Wszystkie pojazdy będą pod stałą kontrolą kierowcy, który będzie interweniował podczas zagrożenia. Pojazdy dostawcze Nuro zaczną dostarczać produkty od jesieni, jednak nie znamy jeszcze dokładnego terminu, wciąż są poddawane surowym testom.

Jak to będzie wyglądać i ile to będzie kosztować?

Na chwilę obecną tą metodę dostawy obsługuje tylko jeden sklep – Fry’s Food Store w mieście Scottsdale w Arizonie. Klienci składają zamówienie za pomocą strony internetowej, albo aplikacji mobilnej. Po złożeniu zamówienia mogą wybrać odpowiadający im termin dostawy. Produkty będą umieszczane w pojeździe, a kiedy samochód podjedzie klienci muszą do niego podejść i sami wyładować swoje produkty. Koszt takiej dostawy to 5.95 USD, niezależnie od kwoty zamówienia.

Arizona – królestwo autonomicznych pojazdów

Coraz częściej słyszymy o niesamowitych innowacjach, jakie wchodzą w życie za oceanem. W Arizonie życie zaczyna wyglądać inaczej. Dochodzi tam do niesamowitych technologicznych zmian, które prawdopodobnie czekają i nas, Polaków. I nie są to zmiany na najwyższych szczeblach, tylko właśnie takie niewielkie udogodnienia codzienności. Ciekawe jaki będzie odzew konsumentów, wobec projektu Krogera i Nuro. Czy klient doceni udogodnienia autonomicznych pojazdów? Czy też będzie miał lekkie opory przed korzystaniem z tostero-podobnego samochodu, wyglądającego nieco niepozornie, żeby nie powiedzieć śmiesznie?

Źródło: TheVerge