Premiera Nintendo Switch odbyła się już miesiąc temu, a pozycji w sklepie online jest jeszcze mało. Na szczęście w najbliższych dniach pojawią się znów modne tytuły, które wciągną nas na długie godziny. Będą to między innymi Mario Kart 8 i ARMS. Przed premierami tych gier, trzeba będzie dokonać jednak małych renowacji na serwerach umożliwiających gaming online. Zostaną one wprowadzone już w przyszłym tygodniu.

Jak ujawniła oficjalna strona Nintendo, zespół zajmujący się serwerami online, dokona dwóch oddzielnych operacji utrzymania serwerów rozłożonych na dwa różne dni. Tak więc w tym tygodniu będziemy musieli być cierpliwi, a będzie nam to wynagrodzone.

Kiedy posiadacze Nintendo Switch mogą spodziewać się komunikatu „przerwa techniczna”?

Pierwsza z aktualizacji odbyć się ma w poniedziałek, 17 kwietnia, która ma się rozpocząć o 18:00 i potrwa do 20:00, co prawdę powiedziawszy, nie będzie trwać tak długo. Konserwacja ta pomoże w komunikacji konsoli Nintendo Switch razem z serwerami odpowiedzialnymi za płatności online oraz rankingi. Niestety, nie wiemy, na jakie segmenty będą zablokowane na czas udoskonalania usług. Informacja, jaka istnieje na stronie producenta mówi tylko, że „Niektóre usługi sieciowe” mogą być niedostępne. Kolejna konserwacja zaplanowana będzie na dwa dni później, czyli 19 kwietnia. Na pocieszenie aktualizacja będzie trwała, której niż poprzednia. Potencjalny przestój usługi online będzie trwał od godziny 18:45 i potrwa do 20:00.

Aktualizacja wpłynie na wszystkie najnowsze wersje konsol Nintendo

W przeciwieństwie do poniedziałkowej konserwacji, aktualizacja 19 kwietnia będzie dla pełnej oferty konsol Nintendo 3DS, Wii U oraz Switch. Tu tak samo, opis całej operacji zawiera hasła jak „płatność online” oraz „ranking”. Nintendo nadal jest zdecydowanie bardzo niejasne w szczegółach dotyczących utrzymania serwerów. Nie ma wątpliwości, że chcą mieć pewność, że wszystko będzie dopracowane, tuż przed premierą zbliżającego się Mario Kart 8 Deluxe, który wyjdzie już 28 kwietnia. Ta gra z pewnością będzie dobrym testem dla serwerów Nintendo Switch. W końcu rozgrywki online i to posiadające tyle elementów akcji muszą w jakiś sposób obciążyć serwery gry. 

Źródło: Droid Report

Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.