Electronics Arts czeka trudne zadanie. Niedługo na rynku pojawi się gra mobilna Command & Conquer: Rivals, która nie spełnia oczekiwań wielu fanów serii. EA zamiast skomplikowanego RTS-a przygotowała prostą grę z szybkimi 5-minutowymi pojedynkami między graczami. Zapowiedziana niedawno gra pojawi się na systemach iOS i Android 4 grudnia.

Wielu graczy zapomina o tym, że gry mobilne dość znacznie różnią się od gier przygotowywanych na komputery PC i konsole. Wynika to z kilku istotnych aspektów. Jednym z nich jest oczywiście mniejsza przekątna ekranu oraz zupełnie inny system sterowania. Musimy również pamiętać o tym, że mało kto gra na smartfonie kilka godzin dziennie. Przeważnie jest tak, że gracze mobilni uruchamiają daną grę na 5 – 10 minut. Dlatego właśnie Electronics Arts nie zdecydowało się na przygotowanie pełnowymiarowego RTS-a na urządzenia mobilne. Zamiast tego dostaniemy grę, której mechanika przypomina po części Clash Royale. Pomimo tego przedstawiciele EA wierzą, że Command & Conquer: Rivals odniesie sukces. Studio planuje nawet utworzenie sceny e-sportowej z turniejami społeczności i profesjonalnymi turniejami.

Premiera Command & Conquer: Rivals zaplanowana jest na 4 grudnia

Command & Conquer: Rivals jest grą nastawioną na szybkie i dynamiczne starcia pomiędzy dwoma graczami. Wraz z premierą zostanie udostępniony tryb rankingowy (Rivals Champions). Pojedynkujący gracze będą zdobywać punkty, które pozwolą im awansować do poszczególnych lig. System ten ma działać podobnie do FIFA Ultimate Team Champions. Z kolei pierwsze imprezy e-sportowe związane z Command & Conquer: Rivals mają odbyć się w 2019 roku.

Źródło: Neowin

Bernard to redaktor naczelny SpeedTest.pl. Jest analitykiem i pasjonatem gier. Studiował na Politechnice Wrocławskiej informatykę i zarządzanie. Lubi szybkie samochody, podróże do egzotycznych krajów oraz dobre książki z kategorii fantastyka.