Jakiś czas temu w sieci zrobiło się głośno na temat problemów z baterią w nowych komputerach Apple, a mianowicie w laptopach MacBook Pro. Nie ma co ukrywać, że jest to sprzęt z najwyższej półki, więc każdy ma wobec tych maszyn wygórowane wymagania. Okazało się, że podczas testów przeprowadzonych przez Consumer Reports czas pracy na baterii wahał się pomiędzy 19 godz. i 30 minut a 3 godz. i 45 minutami. Przez taką rozbieżność wyników, MacBook Pro został pierwszym komputerem, który nie otrzymał rekomendacji Consumer Reports.

Zaraz po tym, na forach dyskusyjnych zaczęły pojawiać się wpisy użytkowników MacBook Pro, doświadczyli takich samych problemów. Nowe komputery Apple miały się błyskawicznie rozładowywać i wyłączać. Początkowa reakcja producenta była trochę zabawna, ponieważ usunęli oni z systemu macOS informację o pozostałym czasie pracy na baterii. Opcja ta była po prostu myląca dla użytkowników nowych MacBook Pro. Okazało się jednak, że przyczyna problemu nie ma podłoża sprzętowego. Z bateriami w nowych komputerach Apple jest wszystko w porządku, a zawiniło oprogramowanie.

Testy przeprowadzone przez Consumer Reports odkryły błąd w przeglądarce Safari.

Nie ma co ukrywać, Apple bardzo zaniepokoiło się wynikami testów. Informacja o niezadowalających oraz zmiennych czasach pracy na baterii mogła przełożyć się na bardzo słabe wyniki sprzedaży nowego produktu. Co więcej, inżynierowie Apple nie byli w stanie dostrzec tego problemu podczas swoich testów. Dlatego też nie wszyscy odpoczywali podczas świątecznej przerwy. Inżynierowie Apple otrzymali od Consumer Reports serie plików diagnostycznych zebranych podczas przeprowadzonych testów. Okazało się, że procedura testowa korzysta z opcji deweloperskich, żeby wyłączyć cache w przeglądarce. Dodatkowo akcja ta powodowała błąd w przeglądarce Safari związany z pobieraniem ikon.

Test polegał na pobieraniu w kółko tych samych stron za pomocą sieci Wi-Fi.

Jak zapewne się domyślacie, wyłączenie zapisywania stron w pamięci podręcznej przeglądarki miało znaczący wpływ na wynik testu. Natomiast rozbieżność wyników pomiędzy poszczególnymi próbami mogła wynikać ze znalezionych błędów. Apple już dostarczyło poprawki do Safari w ramach programu Beta Software. Jeżeli używacie stabilnej wersji macOS, to jeszcze musicie trochę poczekać na aktualizację. Ewentualnie możecie sobie zainstalować otwartą betę. Testerzy z Consumer Reports zrezygnowali już z wyłączania cache przeglądarki oraz sprawdzili czas pracy na baterii komputerów MacBook Pro po instalacji poprawek dostarczonych przez Apple. Ponowne testy wykazały czasy zbliżone do tych, które podaje producent. Ciekawe czy użytkownicy, którzy skarżyli się na problemy z baterią, również zauważą poprawę.

Źródło: Consumer Reports

[vlikebox]

Przemek jest mózgiem operacyjnym SpeedTest.pl. Studiował na Politechnice Wrocławskiej elektronikę i telekomunikację. Zarządza projektami IT, relacjami z klientami oraz nadzoruje procesy rozwoju. Prywatnie zaangażowany w rodzinę, wsparcie różnych działalności charytatywnych i projekty ekstremalne.